Business Club Zuid van De Treffers staat vol in bloei

Gepubliceerd op: 27 februari 2017

Wim Zwitserloot waarschuwt alvast: “Als je hier lid wordt van de businessclub, dan word je vroeg of laat vanzelf ook supporter van De Treffers.” Hij spreekt uit eigen ervaring.

Het gaat goed met De Treffers. Zowel op het veld, waar de ploeg uit Groesbeek bovenin de nieuwe tweede divisie meedraait, als daarbuiten. De club is financieel gezond en dat komt mede door de bloeiende Business Club Zuid. “We begonnen in 2010 met 40 leden. Nu zijn dat er 130. En dat aantal groeit nog steeds”, zegt Wim.

Wim werd in 2010 naar voren geschoven als voorzitter van de businessclub. Hij ging de uitdaging graag aan, ook al ligt zijn verleden bij een andere club uit het voetbalgekke Groesbeek: DVSG. Maar ook Wim is inmiddels besmet met het virus van De Treffers. “De Treffers heeft als enige Nederlandse amateurclub altijd op het hoogste niveau gespeeld. Daar zijn we trots op. Maar we zijn ook een vereniging met een heel goed en gezond beleid. We zijn niet afhankelijk van één of twee grote geldschieters.” 

‘Vroeg of laat word je vanzelf supporter van De Treffers’ 

De Treffers moet het hebben van een breed draagvlak van leden, supporters en sponsoren. De komst van de Business Club Zuid heeft daar aan bijgedragen. “In 2010 was het sponsorgeld voor 20 procent onderdeel van ons totale clubbudget. Nu is dat 50 procent.” Leden van de businessclub krijgen daar veel voor terug. “Voor elke thuiswedstrijd is er een buffet. Daar komen telkens tachtig tot honderd leden naar toe. We gaan daarnaast jaarlijks naar een bedrijf in het buitenland; in februari naar de Volkswagenfabriek in Duitsland. We organiseren in mei een rally, in combinatie met een veiling en een diner op sterrenniveau. En door het jaar heen zijn er meerdere businessborrels, met bekende sprekers, vaak uit de voetballerij.” En natuurlijk is Business Club Zuid ook een echt ondernemersnetwerk. “We helpen elkaar aan opdrachten, zoeken de samenwerking op of helpen iemand die hulp nodig heeft.” Reden van het succes is, volgens Wim, dat de businessclub midden in de vereniging staat. “Bij veel verenigingen is er een grote kloof tussen de trouwe supporters en de leden van de businessclub. Hier niet. Na een wedstrijd praat iedereen met iedereen.”